دفترچه راهنمای نصب دزدگیر ماجیکار مدل MTE303

دفترچه راهنمای نصب دزدگیر ماجیکار مدل MTE303

دفترچه راهنمای نصب دزدگیر ماجیکار مدل MTE303

توجه: نصب این محصول حتما باید توسط تکنسین نصب و زیر نظر کارشناس فنی صورت بگیرد.

فهرست مطالب مقاله

  • نکات مهم در نصب سیستم دزدگیر

    1. مراقب قفل شدن دربهای خودرو باشید.
      1. لطفا قبل از شروع نصب دزدگیر شیشه خودرو را پایین آورده تا در صورتی که کلید داخل کابین خودرو بود، مشکل ساز نشود و همچنین پس از نصب کامل کارایی ریموت را بطور دقیق به مصرف کننده آموزش بدهید.
    2. استفاده از مولتی متر برای تست
      1. برای تست سیم های خودرو حتما از مولتی متر استفاده نمایید حتی اگر از سیم ها مطمئن هستید قبل از نصب خودرو سیم ها را مجددا تست نمائید. (استفاده از لامپ تست باعث آسیب رساندن به برق خودرو می گردد .)
    3. پیدا کردن مناسب ترین جا برای اتصال سیم (-) به بدنه خودرو :
      1. سیم اتصال بدنه جهت کار کردن دزدگیر حائز اهمیت میباشد. زمانی که این سیم به درستی نصب نباشد. باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد دزدگیر خواهد شد. این سیم را توسط یک پیچ و یا مهره به بدنه خودرو متصل کرده سپس توسط مولتی متر آنرا تست نمائید.
    4. نصب دزدگیر :
      1. نصب بر روی خودرو باید در محیطی ایمن و به دور از ترافیک سنگین و در محلی صاف (غیر شیبدار انجام شود حتما در طی مراحل نصب دزدگیر خودرو باید خاموش باشد در غیر اینصورت باعث ایجاد اختلالاتی در سیستم برقی خودرو میشود .
    5. چک کردن خودرو قبل و بعد از نصب دزدگیر :
      1. لطفا قبل از شروع نصب دزدگیر کلیه سیستم ها و عملکردهای سیستم خودرو را چک کرده و از صحت عملکرد آنها اطمینان حاصل نمایید. بعد از نصب دزدگیر نیز به شیوه ای که قبل از نصب تست کردید خودرو را به طور کامل تست کرده و تحویل مصرف کننده نمائید .
  • نکات زیر را برای جلوگیری از صدمه به راننده در حین رانندگی رعایت نمائید :
    1. به هیچ عنوان در اطراف پدال ترمز خودرو سیم کشی دزدگیر را انجام ندهید .
    2. مطمئن شوید تمامی اتصالات توسط چسب برق و یا وارنیش حرارتی عایق بندی شده باشد.
    3. برای جلوگیری از ایجاد سر صدا داخل خودرو بعد از نصب دزدگیر کیت مرکزی را توسط پیچ یا بست کمربندی در محلی مناسب و امن محکم نمائید.
  • سوکت CN1

شماره ۱ )قرمز مشکی( : (+۱۲ V Accessory)

این سیم به سیم (شماره ۲) قبل از جعبه فیوز متصل شود. این سیم خروجی های فلاشر و آزیر را پشتیبانی می کند.

شماره ۲ )قرمز ( : (+۱۲ V)

این سیم تغذیه (+) کیت مرکزی میباشد. برای عدم آسیب رساندن به سیستم برقی خودرو این سیم را حتما به سیم های پشت سوئیچ خودرو متصل نمائید.

 نکته این سیم را در انتهای نصب یعنی زمانی که کلیه سیم ها و سوکت به کیت مرکزی دزدگیر وصل بودند به (+) اتصال دهید. در غیر اینصورت احتمال آسیب رساندن به کیت مرکزی وجود دارد.

شماره ۴ (مشکی) ( بدنه ) :

این سیم تغذیه (-) کیت مرکزی می باشد

نکته: بدلیل آنکه عدم اتصال مناسب این سیم باعث اختلالاتی در عملکرد کیت مرکزی می شود. لذا این سیم را توسط پیچ و یا مهره در جای مناسب به بدنه خودرو متصل کنید .

شماره ۳ شماره ۵ (بنفش) : خروجی (+) برای چراغهای راهنما

این سیم را به سیم های (+) چراغهای راهنمای خودرو متصل نمائید.

زمانیکه سوئیچ خودرو دوپله میباشد اگر اهرم راهنما به سمت بالا یا پائین قرار گیرد. داخل سیم ها (فقط در یک جهت) ولتاژ (+) جریان پیدا کند.

شماره ۷ ( طوسی ) خروجی صندوق پران :

در خودروهای که درب صندوق عقب آنها توسط موتور الکترونیکی باز می شود کاربرد دارد.

شماره ۸ (سفید) خروجی (+۱۲ V)

ابتدا آژیر را در محفظه درب موتور به طور مستحکم نصب کنید سپس سیم مشکی (-) آژیر را به بدنه خودرو و سیم قرمز (+) را به سیم سفید کیت مرکزی متصل کنید.

نکته: اگر سیمی که از کیت مرکزی به داخل محفظه موتور رفته و به سیم (+) آژیر وصل می شود اگر بدون روکش رها شود احتمال آسیب رساندن به کیت مرکزی وجود دارد.

  • سوکت CN2

نمودار مدار دزدگیر ماجیکار مدل ETM303

نصاب می تواند بر طبق الگوی ارائه شده زیر اقدام به نصب نماید.

لطفاً مناسبترین روش نصب قفل مرکزی را در خودرو مربوطه پیدا کنید.

سیم های سوکت CN2 به هیچ یک از بخشهای داخلی کیت متصل نیست.

اگر در خودرویی به ولتاژ (+۱۲) نیاز داشتید، حتما به سیم قرمز دستگاه (بین کانکتور و فیوز) استفاده نمایید.

روش اول :

قفل مرکزی با تحریک منفی (یمپ o/w)

روش دوم :

قفل مرکزی با تحریک مثبت یمپ (یمپ o/w)

روش سوم :

محرک خارجی

  • سوکت CN4

شماره۱ (سیم آبی): خروجی (-۲۵۰mA) قطع کن موتور، این سیم را به پایه ۸۶ رله قطع برق طبق شکل های زیر نصب نمائید.

شماره ۲ (مشکی خط قرمز) : سیم تحریک نادربی دربهای خودرو (-)

شماره ۳ (قرمز) : سیم تحریک لادربی دربهای خودرو (+)

توجه: لطفا مطمئن شوید که این سیم در زمان باز شدن تمامی دربها تحریک می شود.

شماره ۴ (نارنجی خط مشکی) : سیم تحریک روشن ماندن چراغهای کوچک خودرو (-)

شماره ۵ (نارنجی) : سیم تحریک روشن ماندن چراغهای کوچک خودرو (+)

شماره ۶ (سفید خط مشکی) :سیم پدال ترمز (-)

شماره ۷ (مشکی خط سفید) : سیم پدال ترمز (+)

شماره ۸ (خاکستری خط مشکی ) : خروجی لادربی درب صندوق با تحریک (-) این سیم را به سیم کلید درب صندوق وصل نمائید

شماره ۹ (سیم سبز) سیم ON یا سیم پله دوم سوئیچ :

این سیم را به سیم پله دوم سوئیچ که در زمان استارت ولتاژ (+) آن قطع نمی شود نصب نمایید. جهت تست توسط مولتی متر در زمان بسته بودن سوئیچ خودرو ولتاژ (۰۷) و در زمان باز بودن سوئیچ خودرو ولتاژ (+۱۲ v) را باید نشان دهد.

شماره ۱۰ )سیم زرد) : ۱ AUX

شماره ۱۱ )سیم زرد خط سفید): ۲ AUX

حالت اول در زمان فعال شدن سیستم امنیتی خروجی (-۵۰۰mA) جهت استفاده برای تحریک پاور ویندوز ،جمع شدن آیینه ها و SUNROOF ارسال می نماید. تایم این خروجی را توسط جدول نرم افزاری (۴-۲) می توانید در ۴ بازه زمانی تنظیم نمایید.

در حالت کارخانه دستگاه در زمان فعال شدن خروجی را ارسال می کند.

زمانی که بخواهیم خروجی این سیم با فعال شدن دزدگیر نباشد و با زدن دکمه های ریموت ولتاژ جریان پیدا کند طبق جدول ۱ AUX یا ۲ AUX را در حالت OFF قرار می دهید.

حالت دوم در زمان غیر فعال شدن سیستم امنیتی خروجی (-۵۰۰mA) ارسال می نماید. تایم این خروجی را توسط جدول نرم افزاری (۵-۲) میتوانید در ۴ بازه زمانی تنظیم نمائید.

توجه به علت پائین بودن آمپر این خروجی جهت استفاده حتما باید توسط رله الکترونیکی تقویت شود.

شماره ۱۲ (قهوه ای خط مشکی) : خروجی لادری درب موتور (-) این سیم را به شاسی داخل درب موتور متصل نمائید (خروجی -)

  • سوکت CN5

سوکت جهت برنامه ریزی دستگاه UART Connector

  • سوکت CN6

Antenna Location

برای جلوگیری از افت برددهی دستگاه حتما آنتن را به دور از بدنه خودرو پایین آینه وسط خودرو ) نصب نمائید.

لطفا از بر چسبهای شطرنجی مشکی جهت چسباندن آنتن استفاده نمایید.

دزدگیر ماجیکار مدل ETM303
  • سوکت CN7

سنسور دما

سنسور دماسنج را به سوکت آبی بر روی کیت مرکزی متصل نمائید.

سنسور دما می تواند دمای محیط اطراف خود را به شما بر روی ریموت اطلاع دهد.

  • سوکت CN8

کارکال

به صورت یک LED عمل میکند. در هنگامی که LED در حال چشمک زدن میباشد اگر طی ۲ ثانیه دوباره به آن ضربه بزنید. ریموت کنترل به صاحب خودرو هشدار می دهد. بعد از هشدار باید ۱۰ ثانیه به سیستم فرصت دهید. پس از آن دکمه های مربوط به قطع هشدار یا باز و بسته کردن درب ها را فشار دهید.

▼Pager Location

دزدگیر ماجیکار مدل ETM303
  • سوکت CN9

LED

شماره ۱ (سیم مشکی): (-)

شماره ۲ ( مشکی خط سفید) (+)

  • سوکت CN10

شوک سنسور (حسگر ضربه)

شماره ۱ (سیم سیاه) : (-)

شماره ۲ اسیم سفید) : تحریک دوم

شماره ۳ (سیم قرمز) : (+)

شماره ۴ (سیم زرد) : تحریک اول

در صورت امکان این حسگر باید در مرکز خودرو و حد المکان بر روی بدنه خودرو نصب شود. پس از نصب کامل و متصل نمودن کلیه سوکت ها حساسیت حسگر را با استفاده از LED روی حسگر از طریق وارد کردن ضربه روی بدنه خودرو بررسی کنید. تشخیص ضربات توسط کیت مرکزی ۳۰ ثانیه پس از فعال شدن دزدگیر انجام خواهد گرفت.

نکته در صورت وارد شدن ضربه و اعلام هشدار بر روی ریموت لطفا ۱۰ ثانیه به سیستم فرصت دهید سپس حکمه های ریموت را جهت غیر فعال کردن هشدار فشار دهید.

  • سوکت CN11

چشم اولتراسونیک (حسگر ما فوق صوت)

شماره ۱ سیم سیاه): (-)

شماره ۲ سیم سفید) تحریک

شماره ۳ (سیم قرمز): (+)

به منظور راه اندازی حسگر ما فوق صوت باید آن را به سوکت مربوط متصل نمود. این حسگر ضربات آرامتر و یا حرکاتی که در کابین خودرو اتفاق می افتد تحریک شده و بر روی ریموت به شما هشدار می دهد.

  • نحوه کد دادن ریموت به کیت مرکزی

  1. سوئیچ را در حالت دو پله باز (on یا lgn) قرار دهید.
  2. در طی ۵ ثانیه ، ۵ بار متوالی سوئیچ را از حالت ( on یا lgn) به ACC برده و برگردانید.
  3. پس از یک بار چشمک زدن چراغهای راهنما بسته به نوع گیر بکس خودرو یکی از دکمه های زیر را به مدت ۰٫۵ ثانیه فشار دهید.
    • دکمه قفل(آیکون قفل) : خودرو های گیربکس دنده ای
    • دکمه صندوق پران(IconSandoghParan) : خودروهای دنده اتوماتیک
  4. با دو بار چشمک زدن چراغ های راهنما در آخر عملیات کددهی تکمیل می شود.
  5. زمانی که قصد دارید ریموت های بیشتری را کد دهید ( نهایت سه ریموت با گیت مرکزی که خواهد گرفت در مرحله سوم باید به ترتیب دکمه (آیکون قفل) ریموت اول، سپس دکمه (آیکون قفل) ریموت دوم و در آخر دکمه (آیکون قفل) ریموت سوم را فشار دهید )
  6. در خودروهای گیربکس معمولی در خودروهای دنده اتومات به جای دکمه (آیکون قفل) باید دکمه (IconSandoghParan) را فشار دهید.
کلید دزدگیر ماجیکار مدل ETM303
  • چگونگی نصب ماژول BYPASS

آنتن دزدگیر ماجیکار مدل ETM303

در اتومبیلهایی که دارای سیستم ایموبلیزر میباشد اتومبیل فقط با سوئیچ هایی که دارای Trans ponder معرفی شده به ECU می توانند روشن شوند. یعنی اگر صاحب اتومبیل از روی سوئیچ یک کپی بگیرد و بخواهد از طریق آن سوئیچ ساخته شده اتومبیل را روشن نماید به دلیل عدم وجود Trance ponder در سوئیچ یدکی ساخته شده توسط شخص این قابلیت را برای روشن شدن موتور نخواهد داشت.

این مسئله در مورد نصب دستگاه استارتر هم بر روی این نوع اتومبیلها که دارای سیستم ایموبلایزر می باشند صادق است.

برای آنکه بتوان که سکیوریتی سوئیچ اصلی اتومبیل را برای انتن ایموبلایزر که در محیط تویی سوئیچ اتومبیل قرار دارد ارسال نمود تا دستگاه استارترزن بتواند اتومبیل را روشن نماید نیاز به دستگاه Trans ponder by pass می باشد.

این دستگاه از Main Unit برد اصلی و یک سوکت تغذیه با سیم های مشکی و قرمز و یک آنتن ارسال کد تشکیل یافته است.

قرمز  متصل شود به سیم سبز CN3 با ۱۲۷

مشکی متصل شود به سیم بنفش CNG

انتن ارسال که از طریق سوکت به Main Unit متصل می گردد.

و دو سیم قرمز و مشکی هم از طریق سوکت دیگری به Main Unit متصل می گردد.

درون برد اصلی Main Unit

یک بوبین مکعب مستطیل قرار دارد که محفظه قسمت پلاستیکی سوئیچ میباشد که Transponder در آن قرار دارد و در مقابل بویین گیره نگهداری سر فلزی سوئیچ واقع شده است. در شکل طریقه قرار دادن یکی از سوئیچ های اتومبیل نشان داده شده است. در صورتیکه ابعاد سوئیچ بزرگ باشد و نتوان سوئیچ را درون بوبین داخل برد به شکل بالا جاسازی کرد، باید Trans ponder را از درون قاب سوئیچ خارج کرده و به وسیله چسب دو طرفه در وسط بوبین جاسازی کرد.

به گونه ای Trans ponder در جایش محکم شود که از تکان نخوردن آن اطمینان حاصل نماییم

  • چگونگی عملکرد دیود

دیود جریان ولتاژ را یک طرفه می کنند.

در عکس بالا جریان (+) فقط از قسمت B به A منتقل میشود ولی ولتاژ (+) از A به B منتقل نمی شود. در ولتاژ منفی بلعکس است.

دیود دزدگیر ماجیکار مدل ETM303
  • چگونگی عملکرد رله (آفتامات)

از آنجا که راه در مواجه با بسیاری مسائل و مشکلات در نصب دزدگیر اهمیت دارد لطفا این بخش را به طور کامل مطالعه کنید. راه یک کلید الکترونیکی میباشد که در زمانی که بر روی پایه های ۸۵ و ۸۶ ولتاژ (+) و یا (-) وصل نباشد پایه۳۰ به پایه ۸۷A متصل می باشد. به محض بر قرار شدن ولتاژ (+) و یا (-) بر روی پایه های بوبین (تحریک) پایه ۳۰ از ۸۷A جدا شده و به پایه ۸۷ متصل می گردد.

تبدیل خروجی (+) چراغ های راهنما را به (-)

در نصب سیم AUX و زمانی که نیاز به خروجی +۱۲ v می باشد.

با یک ولتاژ (-) سیم های A و B قطع می شود.

در زمان نصب رله قطع برق با استارت مورد استفاده قرار می گیرد.

در خودروهایی که با فشار دادن کلاج روشن می شود با اتصال کوتاه بین دو سیم S/W که در بالای کلاج قرار دارد طبق شکل زیر میتوان مشکل فوق را حل نمو د.

  • منوی نرم افزاری

مرحله اول :

جدول نرم افزاری ۱ :

 سوئیچ دو پله باز یکی از درب های خودرو باز ، سپس به مدت ۲ ثانیه دکمه های (قفل بسته ریموت) و (قفل باز ریموت) را نگه دارید.

(در مدل GOLD-130 و دیاموند شاسی های (IconRemoteMagicar) و (IconSandoghParan) را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید )

جدول نرم افزاری ۲ :

 سوئیچ باز ، یکی از درب های خودرو باز، سپس به مدت ۲ ثانیه دکمه های (قفل بسته ریموت) و (نماد کلید ریموت) را نگه دارید.

(در مدل GOLD-130 و دیاموند شاسی های (IconRemoteMagicar) و (نماد کلید ریموت) را به مدت ۲ ثانیه نگه دارید )

در این حالت دستگاه با زدن تک آژیر وارد جدول نه ول نرم افزار می شود.

مرحله دوم :

طی ۲ ثانیه پس از فشردن دکمه های (قفل بسته ریموت) و (قفل باز ریموت) یا (قفل بسته ریموت) و دکمه (نماد کلید ریموت) را چندین بار جهت رفتن به شماره آیشنی که مد نظرتان است بفشارید باید پس از هر بار فشردن دکمه (نماد کلید ریموت) صدای آژیر کوتاهی را شنیده و چشمک زدن چراغ های راهنما را ببینید.

مرحله سوم :

چند ثانیه صبر کنید. به تعداد شماره آیشنی که انتخاب نموده اید صدای آژیر خواهید شنید اگر تعداد چشمک زدن چراغ های راهنما با آن چیزیی که مد نظرتان بود متفاوت بود به مرحله ۱ باز گردید .

مرحله چهارم :

دکمه (قفل بسته ریموت) را جهت تنظیمات کارخانه ای بفشارید. خودرو با صدای تک آژیر و یک چشمک راهنما به آن پاسخ می دهد. دکمه (قفل باز ریموت) سایر دکمه ها را جهت تنظیمات آپشنال بفشارید، خودرو با دو صدای آژیر و دو چشمک راهنما به آن پاسخ می دهد.

اگر صدای آژیر را به صورت ممتد شنیدید نشان دهنده این است که در حال خروج از مد برنامه ریزی هستید .

لطفا به مرحله ۱ برگردید .

اگر قصد تغییر آپشنهای بیشتری را دارید لطفا به مرحله ۱ برگردید.

  • جدول های نرم افزاری

  • برگرداندن دستگاه به حالت کارخانه ای

برگرداندن کلیه تنظیمات نرم افزاری جدول ۱ و ۲ به تنظیمات کارخانه ای

مرحله ی اول :

سوئیچ دو په دو پله باز یکی از درب ها باز دکمه های (قفل بسته ریموت) و (قفل باز ریموت) یا (قفل بسته ریموت) و دکمه (نماد کلید ریموت) را همزمان و به مدت ۲ ثانیه بفشارید . یک صدای آژی کوتاه و یکبار چشمک زدن چراغ راهنما تایید کننده مرحله ۱ می باشند .

مرحله دوم :

دکمه (IconSandoghParan) را ۳ بار به مدت نیم ثانیه فشار دهید، شنیدن صدای آژیر کوتاه و چشمک زدن چراغ های راهنما پس از هر بار فشردن دکمه ۳ تایید کننده آن می باشد .

۸-۲ پین کد

پین کد در تنظیمات کارخانه ای به صورت ۲ رقمی (۱۱) تنظیم شده است. اگر کلمه عبور ۲ رقمی را قبلا از جدول آپشن ها انتخاب کرده باشید به منظور ورود به ولت مد اعزام به تعمیرگاه باید پین کد را پس از ۵ بار باز و بسته کردن سوئیچ وارد کنید .

  • نحوه تغییر پین کد از تنظیمات کارخانه ای (۱۱) به حالت مورد نظر مالک خودرو :
    1. از جدول آپشن ها کلمه عبور ۲ عددی را فعال نمایید.
    2. یکی از درب های خودرو را باز کنید.
    3. سوئیچ خودرو را ۵ بار باز و بسته (on٫off) کنید.
    4. بعد از فعال سازی آژیر یکبار صدای آژیر و یکبار چشمک زد زدن چراغ های راهنم را به مدت ۱ ثانیه خواهید داشت .
    5. طی ۵ ثانیه به تعداد رقم اول پین کد سوئیچ خودرو را باز و و بسته نمایید.
    6. یکبار صدای آژیر کوتاه و یکبار چشمک زدن چراغ های راهنما را شاهد خواهیم بود .
    7. طی ۵ ثانیه به تعداد رقم دوم پین کد سوئیچ خودرو را باز و بسته نمایید.
    8. دوبار صدای آژیر کوتاه و دوبار چشمک زدن چراغ های راهنما را شاهد خواهیم بود .
    9. عملیات تغییر پین کد تکمیل می گردد.
  • نحوه وارد شدن به ولت مد ( اعزام به تعمیرگاه) با استفاده از پین کد :
    1. ابتدا سیستم د دزدگیر را فعال کرده
    2. سوئیچ خودرو را ۵ بار باز و بسته (on٫off) کنید.
    3. یکبار صدای های آژیر کوتاه و یکبار چشمک زدن چراغ های راهنما را شاهد خواهیم بود
    4. طی ۵ ثانیه به تعداد رقم اول بین که سونی سوئیچ خودرو را باز و بسته نمایید.
    5. یکبار صدای آژیر کوتاه و یکبار چشمک زدن چراغ های راهنما را شاهد خواهیم بود .
    6. طی ۵ ثانیه به تعداد رقم دوم بین کد سوئیچ خودرو را باز و بسته نمایید.
    7. دوبار صدای آژیر کوتاه و دوبار چشمک زدن . چراغ های راهنما را شاهد خواهیم بود .
    8. اکنون ولت مد (اعزام به تعمیرگاه) فعال می باشد.
  • چگونگی وارد کردن کد

۱ . کلید در حالت ON

تصویر سوئیچ خودرو 2
  1. کلید را از حالت ON به ACC باز و بسته کنید.

این حالت را در زمان ۵ ثانیه ۵ بار باز و بسته نمائید.

تصویر سوئیچ خودرو
  1. زمانیکه فلاشر یک چشمک بزند اگر شما کلید شماره یک ریموت را در عرض ۵ ثانیه به تعداد ۳ بار فشار دهید کل کدهای دستگاه را کامل کرده اید و در آخر با دو بار فلاش زدن به اتمام می رسد.

حالت دنده دستی: شاسی (قفل بسته ریموت)

حالت دنده اتومات: شاسی (IconSandoghParan)

وقتی شما می خواهید بیش از دو ریموت کد دهی نمائید (حداکثر ۳ ریموت ) کلید یک ریموت ساده و سپس کلید یک تصویری و در نهایت کلید یک ریموت سوم را فشار دهید.

نکته

در زمان کد دهی وقتی ماشین خاموش میشود اگر یک درب باز شود، دوباره درب ها را ببندید.

(برای خودروهایی که بعد از ایستادن به صورت اتوماتیک درب ها باز می شود. )

  • نمودار سیم کشی کیت MAE303

اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
جستجو